![](https://baredigital.no/wp-content/uploads/2023/10/Skjermbilde-2023-10-14-kl.-16.58.50.png)
Fra en i mengden til markedsleder
4 ganger gaselle og enorm vekst
![](https://baredigital.no/wp-content/uploads/2023/10/Skjermbilde-2023-10-16-kl.-09.15.01.png)
Fra en i mengden til å bli husket
Klar strategi, nytt navn og unik identitet
Håndverk 1000 var en av mange, eierne så at det var et hull i markedet. En aktør med en unik identitet og et leveransekonsept
Man ønsket å bygge et brand «uten» penger. Finne en måte stikke seg ut på, bli synlig og husket. Skape noe folk husket og snakket om, og ikke minst bli synlig i bybildet.
Videre var planan å sikre og forsterke omdømmet gjennom kvalitetsleveranser i alle ledd, fra befaring og kontrakt til oppstart og gjennomføring.
★
Kundene ville ha ferdige løsninger og forholde seg til. En leverandør, gode avtaler og ryddig prosjektledelse.
★
Tid og kvalitet var vel så viktig som lave priser. Mange ville ha trygghet og gode garantier.
![](https://baredigital.no/wp-content/uploads/2023/10/Skjermbilde-2023-10-14-kl.-11.02.10.png)
Gaselle
4 år på rad
Fra starten i 2016 til 2019 var De Lilla Gasellebedrift 4 år på rad.
Doblet
omsetning hvert år
I 4 år på faktisk. I dag er de markedsleder i Oslo-regionen
Triplet
på en måned
Navneendringen gjorde at antall henvendelser tredoblet seg på en måned.
![](https://baredigital.no/wp-content/uploads/2023/10/Skjermbilde-2023-10-14-kl.-11.01.47.png)
Unikt navn, farge og identitet
Godt utført oppussing av hele bedriften
De ble arbeidet med ulike retninger og kommunikasjonskonsepter, hvor håndverkerne også var involvert for å sikre forankring og eierskap.
Valget falt på et retro-moderne utrykk med vekt på å appellere til kvinner (som er hovedbeslutningstakere ved oppussingsprosjekter).
Fargen er selvfølgelig helt sentral, men også navnet skulle ha stor grad av lesbarhet og være enkelt å kjenne igjen.
Flatene ble konkretisert til 2 hoveddimensjoner:
- Svært synlige biler og ansatte
- God nettløsning med spesielt vekt på søk, respons og mobiltilpasning
![](https://baredigital.no/wp-content/uploads/2023/01/skjermbilde-2023-01-10-kl.-12.04.39.png)
De Lilla hadde en klar visjon og et tydelig mål, men aller mest hadde de mot. Det gav oss muligheten til å skape en unik merkevare.
— Bjørn Tore Stig, rådgiver for De Lilla
![](https://baredigital.no/wp-content/uploads/2023/10/Skjermbilde-2023-10-16-kl.-10.08.19.png)