Salg kan kjøpes, og brukeren kjøper gjerne, bare selgeren er god nok
Uansett om du driver med meninger, kunnskap, løsninger eller produkter – så handler det alltid om å selge, enklest og best mulig! Godt innhold er kanskje den viktigste suksessfaktoren for at god løsning skal bidra til salg. Bare Digital er opptatt av at løsningene fylles med relevant og godt skrevet tekst, gode bilder, videoer og engasjerende grafikk.
Gi meg det jeg vil ha!
Godt innhold skal både fenge og fange
Brukere på digitale flater er utålmodige og vil raskt ha svar på det de er ute etter. Si hva du vil si og gjør det du sier. Snakk ikke unødig om deg selv. Målet er å fange brukerens oppmerksomhet (og kanskje lommebok).
Godt sagt er godt gjort
Tekst bør være direkte, kortfattet, og gjerne uten adjektiver. Få frem det viktigste først, og man kan gjerne bruke punktlister, som her:
- korte setninger, ord, avsnitt
- et tema per avsnitt
- halver gjerne tekst
- enkle ord og uttrykk
- objektivt språk, ikke adjektiver
- bruk fremhevet tekst
- tydelige overskrifter
- søkemotorvennlig
Et bilde sier mer enn tusen tegn
En video kan fortelle en historie, en illustrasjon kan formidle en følelse. Vi oppfatter og husker visuelt innhold mye raskere og bedre enn tekst, fordi det engasjerer hjernen.
Digitale løsninger er i utgangspunktet nokså like, om man ser bort fra innholdet. Derfor er dette svært viktig både for å bygge identitet, men også kommunisere. Tenk bare på hva du selv fester deg ved på nettet eller i en nyhetsbrev.
Godt sagt er godt gjort
Tekst bør være direkte, kortfattet, og gjerne uten adjektiver. Få frem det viktigste først, halver gjerne teksten og bruk korte setninger, ord og avsnitt.
Gjerne ett tema per avsnitt mdd tydelige overskrifter, enkle ord og uttrykk som er søkemotorvennlige. Til sist, bruk et objektivt språk, unngå adjektiver om deg selv.
Et bilde sier mer enn tusen tegn
En video kan fortelle en historie, en illustrasjon kan formidle en følelse. Vi oppfatter og husker visuelt innhold mye raskere og bedre enn tekst, fordi det engasjerer hjernen.
Digitale løsninger er i utgangspunktet nokså like, om man ser bort fra innholdet. Derfor er dette svært viktig både for å bygge identitet, men også kommunisere. Tenk bare på hva du selv fester deg ved på nettet eller i en nyhetsbrev.
3 innholdsråd på veien…
1
Ikke deg selv
Bygg egenart gjennom godt design, fargebruk, skrifttyper et godt navn og en tydelig posisjon. Husk på hvem du er til for.
2
Tenk kontekst
Nesten alle kommer fordi de har et grunn til det, et behov de vil ha dekket. Sørg for at de får det er ute etter, uten omveier.
3
Kall til handling
Når du først har fisken på kroken må du få den opp, tilberedt og servert. På engelsk sier man; Call to action!