Nyhetsbrev – det er kanskje det det viktigste brevet du sender?
Ta vare på kunder og kontakter enkelt og effektivt. Nyhetsbrev koster relativt lite, men brukt riktig kan de være til stor nytte. Det er enkelt å måle effekten; hvor mange åpner, hvor lang er lesetiden, hvem klikker på lenkene, hvor mange kommer i retur. Nyhetsbrev bidrar til å holde dere synlige og de bidrar ofte til aktivitet.
Smart bruk av nyhetsbrev
Det koster ikke så mye å sende en epost i ny og ne
Nyhetsbrev gir mulighet for direkte kommunikasjon med de som allerede har sagt de vil høre fra dere, holde seg oppdatert eller bare «varme». Det er en effektiv måte å nå ut til folk uten å være avhengig av at de aktivt søker etter informasjon.
Nyhetsbrev bør være en del av markedsføringsmixen. Mange bedrifter bruker nyhetsbrev som et verktøy for å øke salg. Ved å inkludere kampanjer, tilbud og rabatter, kan de oppmuntre mottakerne til å foreta kjøp.
Bare Digital bistår gjerne enten det er via Linkedin eller med integrerte løsninger som Mailchimp eller Mailerlite.
Launch and learn
Nyhetsbrevet settes opp i tråd med vår enkle men gode prosess. Vi definerer behovene, skisser arkitekturen, realiserer løsningen og evaluerer resultatet.
Dialog med bruker
Bruker kan melde seg på via nettstedet, og eventuelt avregistrere seg i nyhetsbrevet. I den forbindelse godkjenner de retningslinjer for personvern.
Innhold
Det vanlige er at vi setter opp en seksjon på nettstedet med artikler. Det er disse man peker til fra nyhetsbrevet, på det viset får vi brukerne inn på nettstedet.
Markedsføring
Det er essensielt at nyhetsbrevet markedsføres, gjerne av ansatte til sine kontakter, i sosiale media og ikke minst på nettstedet.
Analyse
Mailchimp har en god statistikk som viser live hvor mange som åpner nyhetsbrevet og klikker seg videre til nettstedet eller andre steder.
Retainer
BARE Digital kan tilby faste opplegg hvor vi hvor vi tar ansvar for å produsere artikler og sette opp og sende ut nyhetsbrev på vegne av deg som kunde.
7 tips for å lykkes med nyhetsbrev:
- Definer målgruppen din: Forstå hvem mottakerne er, tilpass til dem.
- Hold det kort og konsist: Folk har begrenset tid.
- Ha en klar og tydelig melding: Sørg for at budskapet er lett å forstå.
- Tilby verdi: Nyhetsbrev leses om man lære noe nytt eller får en verdi.
- Bruk en fengende overskrift: Få oppmerksomhet i mailboksen.
- Bruk bilder og video: Det gjør innholdet mer visuelt og tiltalende.
- Send ut nyhetsbrevet jevnlig: Bygge leserskare og engasjement.
- Evaluer resultatene: Bruk det du lærer til å gjøre forbedringer og tilpasse nye nyhetsbrev.
Med vennlig hilsen
oss i Bare Digital